Albert Heijn vindt dat iedereen een magische kerst verdient. Maar voor sommige mensen is dat helaas niet vanzelfsprekend daarom start Albert Heijn “Voor Elkaar”. Samen met vier partners, waaronder Voedselbanken Nederland, maakt Albert Heijn kerstboodschappen en -diners mogelijk voor mensen die dat goed kunnen gebruiken.
Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie blikt vooruit: “Een magische kerst, daar gaan we als Albert Heijn voor deze feestdagen. Juist in een roerige periode als deze vinden we het belangrijk om er deze kerst voor iedereen te zijn en een vleugje positiviteit te brengen, want bij Albert Heijn geloven we dat eten verbindt, zeker tijdens de feestdagen. Samen maken we er een hartverwarmende kerst van, met extra aandacht voor lekker eten én aandacht voor elkaar. We hebben alles in huis voor ieder kookniveau en voor ieder budget.”
Nieuw is ‘Voor Elkaar’ in de AH app. Een platform waar Albert Heijn zich met vier maatschappelijke partners inzet om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen.
Naast deze drie bestaande partners gaat Albert Heijn vanaf december ook samenwerken met Stichting Het Vergeten Kind. Met hen worden verbindende momenten aan tafel gecreëerd voor kinderen die het moeilijk hebben omdat er thuis problemen zijn. Voor kerst worden bijvoorbeeld boodschappenboxen bezorgd waarmee een kerstdiner kan worden bereid.
© Voedselbank Langedijk – 2021